مقاله ای در مورد هارد اکسترنال
 
نرم افزار مديريت تعميرگاه سامان سيستم
وبلاگ شركت سامان سيستم
 
 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 18:5 ::  نويسنده : مدير

 

در این مقاله کالای خود ساخته (Retail) ای به نام External Hard Drive یا هارد اکسترنال مورد بررسی
قرار گرفته و کاربرد های مختلف آن بطور مختصر اشاره شده است.


هارد اکسترنال چیست؟
همانطوریکه می دانید هارد های اکسترنال، فضاهایی قابل حمل هستند که برای نگهداری داده ها مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت جابه جایی این هاردها از مهمترین مزایای آنها به شمار می رود.

چرا هارد اکسترنال بخریم؟
قیمت مناسب: یکی از معمول ترین عللی که کاربران هارد های اکسترنال را برای افزايش فضاي ذخيره سازي به جای هارد های اینترنال انتخاب می کنند، قیمت مناسب هاردهای اکسترنال در مقایسه با نوع اینترنال آنها می باشد و مصرف کنندگان با اندکی تامل به این نتیجه می رسند که خرید هارد اکسترنال هم به صرفه تر است و هم با خرید آنها از مزایای دیگری نیز بر خوردار خواهند شد.
بک آپ گیری : عده دیگر از کاربران رایانه صرفا" جهت اختصاص فضايي مجزا برای بك آپ گيري و قرار دادن اطلاعات مهم در مکانی امن و اعمال امنیت بر روی داده هایشان تصمیم به خرید هارد های اکسترنال می گیرند که البته برای این نوع افراد امکان جا به جایی داده ها (که ممکن است شامل عکس، فیلم و یا فایل های ضروری باشند) نیز حائز اهمیت می باشد، زیرا با استفاده از این مزیت قادرند تا عزیزان خود را نیز از داده های خود بهره مند سازند.

 


استفاده در انواع شبکه ها:

داشتن فضايي كه در شبكه هاي كامپيوتري به اشتراك گذاشته مي شود از دیر باز جزو مهمترین مباحث در شبکه های خانگی یا ادرای به شمار می رفته است.
قبل از تولید هارد های اکسترنال مخصوص شبکه ، از ساختار های مختلفی همچون NAS،DAS و ... جهت تامین این نیاز استفاده می شد ، ولی امروزه با تولید هاردهای اکسترنال مخصوص شبکه هر کاربر شبکه ای قادر به تهیه و نصب و راه اندازی این نوع هاردها می باشند و دیگر نیاز به حضور متخصصین و صرف هزینه های گزاف جهت داشتن فضایی مشترک در شبکه وجود ندارد.


مزیت های هارد اکسترنال نسبت به ذخیره ساز های دیگر؟
اگر بخواهیم مختصر و مفید به مزیت های این هارد ها اشاره کنیم می توانیم به مزایای زیر بسنده کنیم، هر چند که برنامه های متنوعی همراه با هر سری از این هارد های اکسترنال ارائه می شود که به خودی خود ارزشی افزوده داشته و توضیح در مورد آنها از حوصله این مقاله خارج می باشد.


خلاصه مزایای هارد های اکسترنال عبارتند از :
1- به راحتي نصب شده و مورد استفاده قرار مي گيرند، یعنی Plug & Play بوده و بر خلاف هارد های اینترنال نیازی به استفاده از کابل های SATA یا IDE جهت انجام عملیات "هارد به هارد " و یا برای اتصال مستقیم به کامپیوتر ندارند.


2- بهترين روش براي تهيه بك آپ استفاده از هارد هاي اكسترنال مي باشد زيرا استفاده از CD يا DVD بسيار زمان بر بوده و احتمال خرابي و صدمه ديدن CD یا DVD در دراز مدت بسیار بيشتر از نگهداری اطلاعات بر روی هارد های اکسترنال مي باشد.


3- مي توانيد فايل هايي كه از اينترنت مي گيريد را مستقیما" بر روي هارد هاي اكسترنال ذخيره كنيد تا سيستم عامل و هارد اصلي سيستم شما از حملات احتمالي ويروس ها و خطرات حتمالی دیگر در امان باشد.


4- با استفاده از هارد هاي اکسترنال مخصوص شبكه به جای NAS,DAS,… مي توان در شبكه هاي كامپيوتري فضاي بزرگي را به سادگی میان تمام کاربران شبکه به اشتراك گذاشت که هزینه نصب و راه اندازی هارد های اکسترنال مخصوص شبکه بسیار پایین تر از نصب NAS,DAS,… در شبکه های کامپیوتری است.


چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟
بهترين انتخاب فقط و فقط به شما بستگي دارد، زیرا شما بايد ابتدا نياز هاي خود را بشناسيد ،سپس با توجه به نياز هايتان هارد مناسب را انتخاب كنيد،تنها راه خريد بهترين هارد همين است!!
جهت خرید یک هارد اکسترنال مناسب ابتدا باید ظرفيت مورد نياز خود را با توجه به مقدار اطلاعات،عكس،فيلم،آهنگ و. . . تعيين كنيد و نسبت به نیازتان ظرفیت دلخواه را انتخاب نمایید،
اگر در خانه و يا در سركار به شبكه كامپيوتري متصل هستيد به دنبال هارد هاي اکسترنال مخصوص شبكه باشيد، فقط به این نکته توجه کنید که در هارد هاي شبكه فقط مي توان از طريق كابل شبكه اطلاعات را به اشتراك گذاشت .


اگر معمولا سفر مي كنيد و جا به جايي هارد و اطلاعات درون آن برايتان مهم است،هارد اكسترنالي تهيه كنيد كه كوچك و راحت براي حمل و نقل باشد، یعنی سری 2.5 اینچی انتخاب بهتری نسبت به نیاز شما است.
در انتها حتما" به پورت هاي موجود در هارد و هماهنگي آنها با پورت هاي سيستم خود دقت كنيد، مثلا" اگر بر روی مادر برد خود پورت FireWire یا E-SATAوجود ندارد ، لازم نیست هارد اکسترنالی خریداری کنید که از این پورت ها پشتیبانی می کند.


پیشنهاد خرید هارد های اکسترنال؟
در حال حاضر دنیای انفورماتیک وابستگی شدیدی به اطلاعات و ذخیره سازی و نگهداری از آنها پیدا کرده است و از آنجایی که اخیرا" اکثر برنامه های کاربردی ظرفیت بالایی را اشغال می کنند،در خواست بر روی هارد های اکسترنال بیشتر از اکثر ذخیره ساز های دیگر ، حتی بیشتر از USB Flash Drive ها نیز شده است، لذا کمپانی های زیادی به سمت تولید این هارد ها سوق پیدا کرده و بازار داغی را به وجود آورده اند.

 


از میان برند های مختلفی که در بازار موجود است می توان به Maxtor و Seagate و Western Digital و ... اشاره کرد که این کمپانی ها طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده و در واقع تمام نیازهای کاربران را در حیطه ذخیره سازی اطلاعات بر آورده ساخته اند.


از میان طیف وسیع محصولات برند های مذکور می توانید آنچه مورد نیاز شماست را با توجه به بخش قبلی این مقاله (چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟) انتخاب کرده و از آن در جهت افزایش کارایی و سوددهی شغلی خود بهره ببرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


سايت تخصصي تعميركاران كامپيوتر
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 380
بازدید ماه : 376
بازدید کل : 28601
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



تماس با ما